Anglická zkratka CPC (cost per click) znázorňuje hodnotu v penězích, kterou jako inzerent reklamy zaplatíte, pokud uživatel na reklamu klikne. Jedná se o relativně jednoduchou věc, kterou však spousta lidí dělá poněkud špatně. Jejich cena za kliknutí totiž není řádně optimalizována a tak se mnohdy stává, že inzerenti naopak prodělávají.
- Prodělávající reklama
Spousta inzerentů platí nehorázné peníze za to, aby se jejich reklama dostala na určité webové stránky a zobrazila se určitým uživatelům, které předem definovali pro jakoukoliv platformu, na které mají spuštěné reklamní kampaně. Bohužel, někdy jsou limity a hodnoty nastaveny tak, že je reklama spíše prodělávající, neboť ne každé kliknutí se vždycky automaticky převede na úspěšný prodej či nákup. Proč? Protože ne každý uživatel klikne na reklamu s úmyslem okamžitě si koupit daný produkt nebo objednat službu. Nemůžete tak čekat, že pokud nakoupí jeden z pěti, cena reklamy ale převyšuje cenu produktu, že budete vydělávat.
- Optimalizace je základ
Pokud nejste velcí kamarádi s analytickými nástroji pro CPC SEOlight.cz a tato problematika vám také nic moc neříká, měli byste kontaktovat odborníka, který má s CPC zkušenosti a ví, co si může a nemůže dovolit, zároveň disponuje takovými nástroji a zkušenostmi, že vám dokáže dobře optimalizovat https://vceliste.cz/blog/jak-optimalizovat-titulky-a-nadpisy-vyuziti-screaming-frog/ vaše reklamní kampaně tak, aby jejich efektivita byla co možná největší.
- Automatická úprava hodnoty v. stanovená
Některé platformy umožňují automatické upravování maximální hodnoty či hodnoty jako takové v závislosti na denní době, případně pak na určitých pohybech uživatelů na internetu. Byť se jedná o mocné nástroje, které mohou sloužit dobře v určitých případech, mnozí podnikatelé právě naopak zbytečně plýtvají své rozpočty na reklamu, aniž by si uvědomili, že to jde dělat lépe. Všechno je to individuální a je tak mnohem lepší kontaktovat odborníka, aby vám poradil, co je nejlepší pro vaše podnikání a vaši reklamu.