Vlastnit motorové vozidlo je poměrně náročné z několika důvodů. Jednak musíte hradit povinné ručení a pravidelné technické prohlídky STK, a pak neustále měnit či dolévat provozní kapaliny a vyměňovat pneumatiky. Toto jsou však ještě položky, s nimiž se v rodinném rozpočtu počítá jaksi s předstihem, ovšem pokud se vyskytne neočekávaná technická závada či autonehoda, je to vždy výdaj nad obvyklý rámec.
Některé automobilové součástky se zdají malicherné či dokonce zbytečné, a můžete se domnívat, že jejich demontáží o nic významného nepřicházíte. Může vám připadat, že se bez takové „pitomosti“ klidně obejdete, a ještě ušetříte. Pravdu můžete mít ovšem jen v případě, že konstruktér udělal chybu, a součástka na svém místě skutečně neplní svou funkci, anebo je zde zcela zbytečná, jenže takové případy se stávají velmi zřídka, V drtivé většině případů je tam každá drobnost nutná, a pokazí-li se, musí se vyměnit za nový, či alespoň zánovní, ale funkční, náhradní díl.
Podobné je to i s tzv. váhou vzduchu, což je součástka, potřebná pro dieselové motory, označené jako TDI. Jejím úkolem je v průběhu jízdy neustále monitorovat hmotnost vzduchu, který je nasáván do motoru, a hodnoty ihned předávat řídící jednotce, aby bylo možné podle potřeby upravovat výkon motoru. Jestliže je váha vzduchu vadná, nebude motor ve voze pracovat na potřebný výkon. Poznáte to hlavně při jízdě v kopcovitém terénu a může se vám zdát, že vůz sotva zvládá kopec vyjet, i když je zcela prázdný. Problém se také může zobrazit ztrátou stability otáček motoru.
Váhu vzduchu pro vozy Škoda, Seat, Volkswagen a Audi můžete mít k dispozici pod katalogovým označením 06A906461B. Stačí objednat díl prostřednictvím e-shopu a nechat si jej zaslat přepravní společností na libovolnou adresu. Je-li položka skladem, bývá doručena během několika dnů.